Wat bieden wij?

Berichten

10 mei 2015

ANVR en Calamiteitenfonds open voor deelnemers GGTO

Per mei 2015 zullen zowel het Calamiteitenfonds als de ANVR zich openstellen voor de deelnemers aan de garantieregeling van de GGTO.

Voorheen kon een touroperator zich pas aansluiten bij brancheorganisatie ANVR als zij deelnemer van SGR was. Nu erkent ANVR dat wie de garantieregeling van de GGTO voert ook voldoet aan de garantieverplichting als bedoeld in BW 7 artikel 7:512. Deelnemers van de GGTO kunnen dus, als zij dat willen, aansluiting zoeken bij de ANVR.

Hetzelfde geldt voor het Calamiteitenfonds. Om daarbij aangesloten te kunnen worden, moest je ‘naar genoegen van het bestuur’ aan de garantieverplichting voldoen. Zij erkennen nu de GGTO ook als een geldige garantieregeling. Dit maakt het dus mogelijk voor onze deelnemers zich aan te sluiten bij het Calamiteitenfonds en hun reizigers deze extra zekerheid te bieden.

Voor beide organisaties gelden natuurlijk aanvullende eisen, waaraan je als reisorganisatie dient te voldoen. Zie hiervoor de betreffende websites.

Wij van het Garantiefonds  GGTO zijn uiteraard heel blij met deze erkenning vanuit de reisbranche. Het toont aan dat we de afgelopen jaren goed werk verricht hebben en dat de ongeveer 120 deelnemende bedrijven terecht vertrouwen hebben gehad in onze garantieregeling. Wij danken hen bij deze ook voor hun steun en vertrouwen.

1 september 2014   .

Vandaag hebben we onze honderdste deelnemer aangesloten: Authentic Italia. De lijst van deelnemende bedrijven groeit gestaag, en we gaan op naar de 200!

4 juli 2014   -   Artikel in Travelmagazine (PDF)

januari 2012   -   De oprichting van de stichting GGTO